Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр




Скачать 229.23 Kb.
НазваниеМетодические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр
страница1/6
Дата публикации26.02.2013
Размер229.23 Kb.
ТипМетодические рекомендации
shkolnie.ru > История > Методические рекомендации
  1   2   3   4   5   6
МЕТОДИЧЕСКИЕ РЕКОМЕНДАЦИИ ПО ИЗУЧЕНИЮ ДИСЦИПЛИНЫ ДЛЯ СТУДЕНТОВ
VII СЕМЕСТР


  1. Лекции


Специальности: Английский язык; Английский и немецкий языки
THE UNITED KINGDOM OF GREAT BRITAIN AND NORTHERN IRELAND

I

GEOGRAPHY

  1. Territory and Structure. The geographical position of the country. The countries and the islands constituting the Kingdom. The population, its spheres of engagement.

  2. Physical Structure and Relief. The mountain ranges of England. The division of Scotland into physical regions. The relief of Ireland.

  3. Lowland Britain. The Midlands Plain, London Basin, Lancashire and Cheshire Plain, Yorkshire Lowland, East Anglia, the Fens.

  4. Rivers and Lakes. The longest rivers of England. The longest rivers of Scotland. The rivers in Ireland. The British lakes.

  5. Mineral Resources. The significance of coal and iron ore for the development of the British industry. Oil production. Gas supplies. Iron fields. Non-metallic minerals.


LITERATURE

  1. - Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 41 – 42, 67, 70 – 71.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 99 – 101, 154 – 155.

- McDowall David. Britain in Close-up. – Longman, 2000. – P. 122 – 136.

- O’Driscoll J. Britain: the country and its people. – Oxford University Press, 1995. – P. 39 – 40 .

  1. - Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 41 – 42, 66, 72 – 73.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 111 – 113.

3. - Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 105 – 107.

  1. - Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 41, 44, 66.

5. - Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 41 – 42.
II

^ EARLY HISTORY AND EARLY MIDDLE AGES

  1. The Native Celtic Population of the British Isles. The earliest inhabitants, the Iberians (3000 BC). Stonehenge. The Celts.

  2. The Romans. Julius Caesar’s raids. Roman legions under Emperor Claudius. A province of the Roman Empire. Roman-British culture. Hadrian’s Wall. The collapse of the Empire.

  3. Germanic Settlement of Britain. The age of increased Germanic expansion. The Saxons, the Angles and the Jutes. The role of the Germanic tribes in the development of the country. Christianity.

  4. The Danes. The invasion of the Danes and the Northmen (or the Vikings). King Alfred. Danish royal power: King Canut. England’s political independence.

  5. The Norman Conquest. The house of Wessex: Edward the Confessor. The Norman Conquest: William I the Conqueror, the battle of Hastings. The role of the Normans in the development of the country.


LITERATURE

1. - Зайцева С.Д. Англия в далеком прошлом. – М.: «Просвещение», 1975. – С. 14 – 21.

- Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 44, 75 – 76.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 163.

- O’Driscoll J. Britain: the country and its people. – Oxford University Press, 1995. – P. 15.

2. - Зайцева С.Д. Англия в далеком прошлом. – М.: «Просвещение», 1975. – С. 33 – 44.

- Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 75 – 77.

    • Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 164.

- O’Driscoll J. Britain: the country and its people. – Oxford University Press, 1995. – P. 16.

  1. - Зайцева С.Д. Англия в далеком прошлом. – М.: «Просвещение», 1975. – С. 49 – 62, 74 – 79.

- Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 75 – 77.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 9, 164.

- O’Driscoll J. Britain: the country and its people. – Oxford University Press, 1995. – P. 16 – 18.

  1. - Зайцева С.Д. Англия в далеком прошлом. – М.: «Просвещение», 1975. – С. 84 – 93.

- Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 75 – 76.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 164 – 165.

5. - Зайцева С.Д. Англия в далеком прошлом. – М.: «Просвещение», 1975. – С. 111 – 116.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 12, 165.

- O’Driscoll J. Britain: the country and its people. – Oxford University Press, 1995. – P. 18 – 19.
III

^ GREAT BRITAIN IN THE MIDDLE AGES

(11TH – 15TH CENTURIES)

  1. General characterization of the period. The economic development of the country. The effect of the growth of the population on life in the country.

  2. Magna Carta. The Plantagenet dynasty. Sealing of the Magna Carta, the significance of the document. A Civil war. The making of Parliament.

  3. Wat Tyler’s Revolt. Its historical significance. The demands of the peasants. The defeat of the Great Peasants’ Revolt. The role of the Revolt for the life in the country.

  4. The Wars of Roses. The Development of Absolutism in the 15th century. The 15th century – an age of great contrasts and anarchy. The reasons of the Wars of Roses. The Tudor dynasty. The role of the Tudors in the establishing of absolute monarchy in the country.


LITERATURE

1. - Зайцева С.Д. Англия в далеком прошлом. – М.: «Просвещение», 1975. – С. 161 – 170, 174 – 176, 189 – 197, 199 – 203.

2. - Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 78.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 13.

3. - Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 78.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 15 – 16.

4. - Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 78.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 17 – 18.
IV

^ THE MODERN AGE. NEW HISTORY

(16th – 17th centuries)

  1. The beginning of the capitalist development in England in the 16th century. The development of the cloth industry. The “enclosures”. The growth of towns. A large-scale production based on capitalist lines.

  2. Reformation. The Anglican Church – the official Church of England with the King at its head. Confiscating of monastic land. The dissolution of all monasteries. The complete victory of the Crown.

  3. Tudor Parliaments. Strengthening of the House of Commons. The functions of Parliament.

  4. The Stuarts. Civil War and Oliver Cromwell. The conflict of Charles I Stuart with Parliament. That Period of Personal Government. The Civil War. The defeat of the Royalists. Lord Protector of a United Commonwealth of England, Scotland, Ireland and the colonies. The collapse of the Republic. The reestablishing of the monarchy. Glorious Revolution.


LITERATURE

1. - O’Driscoll J. Britain: the country and its people. – Oxford University Press, 1995. – P. 20, 22.

2. - Tenson I.A., Voitova G.A. Habits and Ways in Great Britain and the United States. – М.: «Международные отношения», 1978. – С. 34 – 35.

3. - O’Driscoll J. Britain: the country and its people. – Oxford University Press, 1995. – P. 20 – 21.

4. - Костина Е.А. Педагогическая технология интегрированного курса «Английский язык и страноведение». – Новосибирск: Архивариус – Н, 2006. – С. 79.

- Михайлов Н.Н. Лингвострановедение Англии. – М., 2003. – С. 18 – 19, 21.

- O’Driscoll J. Britain: the country and its people. – Oxford University Press, 1995. – P. 22 – 23.
  1   2   3   4   5   6

Похожие:

Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические рекомендации по изучению дисциплины сд(М). Ф. 9 Русская...
Методические рекомендации по изучению дисциплины сд(М). Ф. 9 Русская литература: Русская литература XIX в для студентов, обучающихся...
Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические рекомендации для самостоятельного изучению дисциплины...
Методические рекомендации предназначены для слушателей заочной формы обучения по специальности «Пожарная безопасность»
Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические указания к изучению дисциплины для студентов заочной...
Теоретические основы электротехники: методические указания к изучению дисциплины для студентов заочной формы обучения специальности...
Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические указания по изучению дисциплины, задания для выполнения
Правоведение: Методические указания по изучению дисциплины/ Рос гос аграр заоч ун-т; Сост. Л. В. Иваницкая, С. В. Красников. – М.,...
Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические указания по изучению дисциплины и задания для контрольной работы
Безопасность жизнедеятельности: Методические указания по изучению дисциплины / Рос гос аграр заоч ун-т; Сост. Пахунова Р. Н., Ивченкова...
Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические указания по изучению дисциплины, выполнению контрольных...
Методические указания предназначены для самостоятельной работы студентов при изучении дисциплины «Финансы», содержат программу курса,...
Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические указания по изучению дисциплины и задания для контрольной...
Математика: Методические указания по изучению дисциплины/ Рос гос аграр заоч ун-т; Сост. Лычкин В. Н. М., 2011. стр
Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические указания по изучению дисциплины и задания для контрольных...
Линейная алгебра: Методические указания по изучению дисциплины/ Рос гос аграр заоч ун-т; Сост. Лычкин В. Н. М., 2011. стр
Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические указания по изучению дисциплины и задания для контрольных...
Математический анализ: Методические указания по изучению дисциплины/ Рос гос аграр заоч ун-т; Сост. Лычкин В. Н., Капитонова В. А....
Методические рекомендации по изучению дисциплины для студентов VII семестр iconМетодические указания к изучению дисциплины и выполнению контрольных работ №1, 2 для студентов
Также изучение дисциплины дает знания об экономических, экологических и других проблемах изготовления, обработки, эксплуатации и...
Вы можете разместить ссылку на наш сайт:
Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2014
shkolnie.ru
Главная страница