План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме




Скачать 22.22 Kb.
НазваниеПлан-конспект урока английского языка в 9 классе по теме
Дата публикации14.10.2014
Размер22.22 Kb.
ТипПлан-конспект
shkolnie.ru > Информатика > План-конспект
План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме

Be tolerant and you’ll avoid conflicts”

Задачи : а)коммуникативная: активизировать лексику по теме «Будь толерантным и ты

избежишь конфликтов»

уметь вести диалог по данной теме, составлять монологические высказывания

формировать навыки употребления лексических единиц в устной речи

б) воспитательная: создать условия для формирования умений учащихся работать

В группах, высказывать собственное мнение о разрешении конфликтов; развитие

стремления толерантного отношения к окружающим людям.

Оборудование: учебник английского языка М.З. Биболетова “Enjoy English”, тетради,

раздаточный материал, компьютерная презентация по теме урока,

аудиоприложение к учебнику 9 кл (CD)

^ Ход урока

I.Организация класса

Good morning children. Nice to see you. How are you? Turn to each other, touch your hands and try to say polite words to each other.

P—You are kind, fine, sociable, friendly, nice, kindhear, generous.

II. Введение в тему, постановка проблемы.

T- I’d like to start our lesson with a poem.

Let’s read and try to guess what we are going to speak about at our lesson.

What is conflict?

It’s a harmful thing

That makes us rude and cruel

It breaks relationship and peace

And starts the fights and quarrels

What should we do?

Live without conflicts

Don’t do to people harm

And learn to live in friendship.

T—What is the main idea of this poem?

P.—The main idea is conflicts

T.—What should we do to live without conflicts?

P.—we must understand people, try to be tolerant.

T.—Let’ translate the word ‘’tolerant’’ , ‘’tolerance’’

T.—How do you think what are we going to talk about at our lesson?

CL.-- how to avoid conflicts, how to live in peace and friendship with each other, how to understand people, how to be tolerant.

^ T.—The theme of our lesson is “BE TOLERANT AND YOU’LL AVOID CONFLICTS”

We’ll discus this problem, and at the end of our lesson we’ll try to answer the question

IS it possible to prevent conflicts?

What should we do to be tolerant?

And we’ll try to make up “RULES OF TOLERANT COMMUNICATION”

III. Children, look at the screen and read this wise thoughts:

a)”It is always easier to settle differences by shaking hands, not fists”

b)”Understanding is the shortest distance between two points of views”

c) “When you are best to others you are best to yourself”

T.—Well, children, what are these words about?

P.-How to prevent conflicts.

T.—What is conflict? (misunderstanding between people)

---What kind of conflicts do you know?

CL.—between children

---teachers and pupils

---between friends

--in family ( mother and daughter)

--conflicts on the work

--political conflicts

--sport conflicts

T.-Do you have conflicts with your parents, friends, teachers, classmates?

Монологические высказывания по теме « Конфликт в моей жизни» Let’ check your homework ‘’A Letter to your friend’’

IV. Аудирование

T.—How do you think what are the reasons of many conflicts?

CL.—Misunderstanding, people don’t respect other opinion, values, religious, customs.

T.—But one of the main reasons of conflict is a’’STEREOTYPE” in people relations who are different from us.

Now, let’s listen to the story told by Wolfgan Launger Ex 134, p. 142

T.—Now think, which of this title is the best for it?

Answer the questions Ex 135, p. 143

V.Работа в парах, самостоятельно выбрать слова, обменяться тетрадями, проверить, сверить со слайдом.

T.- Let’s listen Ex 127, p. 141 Which of this word are related to “tolerance”, which are opposite.

VI. Please, fill in the blanks the following words

Prevented, tolerant, relations, respected, differences, values.

1.People suffer when their rights are not……(respected)

2.People hope that wars will be….(prevented)

3.If people learn to be…(tolerant) conflicts will never happen.

4.Building peace begins in your family and your…(relations) with friends.

5.We have rights to disagree with…(values) different from ours.

6. We live in a country with many cultural and ethnic….(differences)

VII.Работа с пословицами.

T.- I have cards with provebs. Match the beginning of the proveb and the end.

1.Live and let live.

2.How many people so many customs

3.A friend in need is a friend indeed

4.One man no man.

5.Tastes differ

6.When in Rome do as in Rome do.

7.Two heads are better than one.

VIII.Физминутка

T.—Are you tired? Let’ relax.

You know that in each country all people greet each other in a special way. I’ll give you cards, you’ll read tasks and show us these greetings and we’ll try to guess what country it is.

IX. T.- So you understand that “ how many people, so many customs” Every day we meet people whose thoughts and ideas are different from ours. We differ from each other with interests, age, character, religious, values.

T.-What should people do to understand each other?

P.- They must be tolerant.

X. Работа в группах.

Let’s read Tim’s letter to youth magazine, and help him to understand what tolerance means.

WB EX. 7 P. 58

T.—Do you think that people should learn to be tolerant?

--Can tolerance help to prevent conflicts?

Let’s make up “RULES OF TOLERANT COMMUNICATION”

1.Respect the person

2.Try to understand the people

3.Stand upon your opinion tactful

4.Find the best arguments

5.Be fair, ready to realize the rightness of other people.

XI. Рефлексия

T.—Now children, today we have tried to understand if it possible to prevent conflicts and how to do it.

--Was it difficult for you to answer this questions?

--Has our work today helped you to understand something to learn new?

--Can you say that you are a tolerant person?

--Is it important for you to be tolerant?

--What would you like to wish each other ?

(Be kind, polite, good-natured, not rude or greedy, be friendly, generous, gentle, noble, decent, kindheart and fair, be not wicked, selfish and cruel to other people.

Help people who need it

Be positive, be tolerant, be kind and fair.

T.- B Franklin said “ There never was a good war and a bad peace”

Building peace begins with you, your family, your school and your relationships with friends, parents, teachers. Be tolerant and you’ll avoid conflicts.

I hope you’ve learned much, just add more respect to your every words and smile more often.

Be positive.

XII. I’m pleased with your work today Your marks are…

XIII. Homework.

Похожие:

План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconПлан-конспект урока английского языка в 7 классе по теме “Keeping...

План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconПлан-конспект урока английского языка в 4 классе по теме
Слайд 2 Today we are going to talk about the war between Russia and France in 1812
План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconТема: “Families and Friends?
План конспект урока английского языка в 9 «а» классе, Unit 1 “Families and friends! No Problems!”, по учебнику английского языка...
План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconКонспект урока английского языка в 6А классе по теме «Лондон»
Цель урока: Совершенствование лексических навыков чтения, аудирования и говорения
План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconПлан-конспект урока английского языка в 9 классе по теме “Экологические проблемы ”
Образовательная цель: Развитие навыков устной монологической и диалогической речи, навыков чтения,расширение лексического запаса...
План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconП лан урока английского языка в 9 классе учитель английского языка маоу гимназия №4
Цель урока: создание условий для формирования коммуникативных умений по теме «Моя любимая телевизионная передача»
План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconПлан-конспект урока английского языка в 5 классе тема: «learning more about each other»
Оборудование и оснащение урока: карточки с заданием, аудиозапись рассказа, презентация, мультимедийный проектор, экран
План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconКонспект урока английского языка в 5А классе по теме «Семья»
Сопутствующая задача: Совершенствовать навыки чтения и аудирования с извлечением информации
План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconКонспект урока английского языка в условиях реализации фгос в 3 классе...
«Как писать письмо» с опорой на зрительную наглядность (картинки, план) или без опоры
План-конспект урока английского языка в 9 классе по теме iconКонспект урока английского языка во 2 классе по теме «Рождество в Великобритании»
Магнитофон с фонограммой песен, новогодние атрибуты, раздаточный материал, мультимедийный проектор, компьютер
Вы можете разместить ссылку на наш сайт:
Школьные материалы


При копировании материала укажите ссылку © 2014
shkolnie.ru
Главная страница